marți, 21 iunie 2016

Recenzie~Regina Rosie de Victoria Aveyard

Despre:  „O lume fantasy în care sângele desparte oamenii – cei cu sângele argintiu au super-puteri si trăiesc în lux, în vreme ce oamenii cu sânge rosu sunt considerati inferiori. Mare Barrow este o fată Rosie, dar, în ciuda culorii sângelui, are o putere nemaivăzută printre Argintii. Atunci când izbucneste o revoltă a Rosiilor împotriva Argintiilor, Mare va fi prinsă la mijlocul războiului. Obligată să se prefacă parte din lumea Argintiilor, ajutând de fapt rebeliunea Rosie.”

 Mai intai vreau sa le multumesc celor de la libraria online Libris, pentru oportunitatea de a citi acest roman -multumesc, multumesc, multumesc- sunt fantastici pentru performantele pe care au reusit sa le atinga, si va invit si pe voi aici sa o comandati la sectiunea beletristica, daca va grabiti puteti profita si de o noua editie a semnelor de carte oferite de acestia.

Parerea mea: Imi doresc aceasta carte de cand era citita si promovata de videobloggerii americani, se formase atata valva in jurul sau, iar coperta era pur si simplu impresionanta, apoi a aparut si la noi cu aceiasi coperta superba -multumim Nemira- si atunci am stiut clar ca trebuie sa o am si eu in biblioteca, zis si facut! -multumesc Libris-. Am inceput sa citesc usor, timid, fara sa mai bag in seama sinopsisul si parca titlul nu avea inca nicio relevanta, asa ca am decis sa ma cufund in lectura si m-am pierdut in povestea Marenei, protagonista cartii.
  Lumea in care suntem introdusi de Victoria Aveyard este impartita in doua, iar criteriul dupa care se face divizarea este cel al culorii sangelui, autoarea aduce o nota de originalitate prin introducerea in actiune a celor cu sange argintiu, cei ce au capacitatea de a conduce lumea, cei cu puteri supranaturale si a care sunt incomparabili cu detinatorii de sange rosu, acestia reprezentand clasa de jos, ei sunt folositi pentru toate treburile murdare, sclavii celor cu sange nobil. Intr-un univers fermecator in care cei argintii -atat femei cat si barbati-, se lupta pentru averi si influenta cei rosii incearca sa traiasca de pe o zi pe alta, femeile au grija de copii iar barbatii sunt prinsi la mijloc in razboaiele interminabile incepute de regii argintii pentru teritorii, ape, bogatii.     Mare este o rosie pierduta printre argintii, sangele sau ii dezvaluie identitatea si o ajuta sa se mentina in picioare in aceasta viata noua, la care abia a inceput sa se adapteze, ea are un dar pe care foarte putini il dobandesc, iar acest dar o ajuta sa urce usor, usor pe scara sociala, ea jongleaza intre baieti, la inceput pare stapana pe puterile sale insa in timp devine din ce in ce mai copilaroasa si naiva.
 Cei doi printi sunt foarte bine conturati, caracterele lor sunt total diferite, iar pe parcursul actiunii pur si simplu nu te poti decide care dintre cei doi este cel mai potrivit. Cand in roman sunt prezenti doi baieti frumosi cu siguranta va aparea si un triunghi amoros. Nu o condamn pe Mare pentru ca daca as fi fost in locul ei nici eu nu as fi stiut ce sa aleg insa acest cliseu des intalnit in romanele YA face sa scada calificativul cartii.  Cal, fiul cel mare al regelui este un model pentru cei ce il inconjoara, printul mostenitor, cel ce va conduce Norta dupa moartea tatalui sau, el are un rol foarte important in destinul personajului principal, mie Cal mi-a placut foarte mult pentru ca avea toate calitatile pe care si le doreste cineva iar curajul si iscusinta il definesc.
Maven este printul mai mic, fratele lui Cal, traind mereu in umbra fratelui mai mare, acesta este eclipsat de postura, si puterea lui Cal-"Eu sunt umbra falacarii"- acesta nu are posibilitatea de a alege pentru el insusisi este obligat sa accepte pregatirile tatalui sau pentru viitor. La inceput mie acest personaj imi era indiferent, este pur si simplu o piedica intre Marena si Cal insa in timp evolueaza si ii ofera logodnicei sale toata atentia si sustinerea de care aceasta are nevoie, relatia celor doi se solidifica datorita increderii pe care o au unul asupra celuilalt. Marven desi nu se poate compara cu fratele sau este surprinzator de ambitios si viclean. Plot'ul este genial iar elementele sunt foarte bine asezate in actiune, insa totusi povestea imi trezeste senzatia de similaritate iar asta m-a determinat sa nu ma pot bucura in totalitate de carte iar spre final incepe sa devina oarecum previzibila. Actiunea se derulraza intr-un ritm alert, cu rasturnari de situatie si momente pline de tensiune care ne tin cu sufletul la gura, eu va recomand sa cititi "Regina Rosie" in special daca sunteti un fan al cartilor fantasy, distopice pentru ca stiu sigur ca va fi pe gustul vostru. 
Citate: Asa cum se obisnuieste, agentii sunt argintii, iar argintiii nu au de ce să se teamă de noi, rosiii. Toată lumea stie asta. Noi nu suntem egalii lor, cu toate că nu ti-ai da seama dacă ne-ai compara. Singurul lucru care ne deosebeste, cel puţin la exterior, e că argintiii stau mereu drepti. Noi suntem adusi de spate din cauza muncii, a sperantei rămase fără răspuns si a inevitabilei dezamăgiri în viată.”
“M-au întors pe dos, au schimbat Mare pentru Mareena, un hot pe o coroană, bumbac pe mătase, Rosu pe Argintiu. Astăzi de dimineată eram o servitoare, în seara aceasta sunt o printesă. Cât de multe se vor mai schimba? Ce altceva voi mai pierde?”
„Minciuna mă va înălta, dar în altă zi, o altă minciună, mă va dărâma.”
„În basme, sărmana fată zâmbeste atunci când devine printesă. Acum, nu stiu dacă voi mai zâmbi vreodată.”
„Ti-am spus cândva să-ti ascunzi inima. Ar fi trebuit să mă asculti.”
„Flacăra si umbra ei. Una nu poate exista fără cealaltă.”
Nota: 4.5/5


3 comentarii:

  1. Deși nu prea mă atrage pe mine genul ăsta de cărți, am auzit numai păreri bune despre carte astea și, ce-i drept, mi se pare interesant și sinopsis-ul. De coperta minunată nu mai zic! Poate o s-o încerc și eu, cine știe. :D
    Mulțumim pentru recenzie și spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa incerci, este o lectura usoara si frumoasa,eu ti-o recomand. Pupici

      Ștergere