marți, 14 octombrie 2014

Recenzie~Mincinosii de E.Lockhart


Despre:„Socant, de o frumusete tulburatoare si foarte bine construit, Mincinosii o sa-ti ramana in minte pentru totdeauna.” – John Green, autor al romanului Sub aceeasi stea, bestseller New York Times

O familie frumoasa si distinsa.

O insula privata.
O fata vulnerabila si indragostita.
Un baiat curajos, plin de pasiune.
Un grup de patru prieteni, Mincinosii, a caror prietenie se dovedeste a fi distructiva.
O revolta. Un accident. Un secret.
Minciuna dupa minciuna.
Dragoste adevarata.
Adevarul.

Citeste Mincinosii. Si daca te intreaba cineva cum se sfarseste, minte, pur si simplu!
„Obsedant, sofisticat… Mincinosii e un roman atat de captivant si de bine scris, incat nu numai adolescentii il vor indragi, ci si cititorii maturi.” – Wall Street Journal
„E. Lockhart face un portret fidel al unei familii cu traditie, pentru care a pastra aparentele este vital si, in ultima instanta, tragic.” – The Chicago Tribune


Parere: Cartea aceasta am primit-o de la Young Fiction Conection, la un concurs organizat pe facebook, si as vrea sa le multumesc din suflet pentru ea. Am citit Mincinosii foarte repede; este o lecura usoara, ce iti da batai de cap la inceput, deoarece trebuie sa fii foarte atent la personaje. Dupa primele capitole am inceput sa indragesc aceasta carte, abia asteptam sa ma reintorc la lecturarea ei. Stilul autoarei este unic si foarte degajat.Astfel am reusit sa ma familiarizez cu actiunea si personajele. Cartea are o dimensiune medie (267 pagini); am fost surprinsa ca fiecare povestioara din viata personajului principal constituia un capitol, dar si de faptul ca aceasta isi asemana intamplarile din viata cu anumite basme.
 Naratiunea oscileaza mereu intre prezent si trecut, iar astfel aflam intr-un final ce s-a intamplat cu adevarat in familia Sinclair. Personajele sunt foarte bine conturate, mi-a placut la nebunie grupul mincinosilor si apropierea dintre ei care era de invidiat. Cand am reusit sa termin cartea am avut o strangere de inima o zi intreaga; nu am reusit sa ma concentrez pe altceva inafara povestii. M-am cufundat in tristete, iar orice incercam sa fac, ma trezeam cu un gol in stomac, intr-un cuvant am fost devastata de oroarea ce s-a abatut asupra aceste familii perfecte. Dupa parerea mea autorea are capacitatea de a transforma drama unei familii intr-un thriller de succes. Ce altceva pot spune este ca mi-a placut aceasta carte, merita citita si o recomand din tot sufletul. In urma lecturii facute ramanem, cu o lecite de viata importanta, invatam sa fim mult mai atenti, mai responsabili si sa ii iubim mai mult pe cei ce ne inconjoara.

Citate: " Eram calzi si tremuram,
 si tineri si bătrâni de când lumea,
si vii.”


"Apoi a scos un pistol si m-a impuscat in piept. stateam pe peluza si am cazut lata.Gaura facuta de glont s-a deschis larg si inima mi s-a rostogolit din cusca coastelor pe un pat de flori." 


"Trebuie sa faci intotdeauna ce ti-e teama sa faci"

„Tăcerea acoperă si protejează durerea"


,,Bine ati venit în craniul meu.
Peste oasele gâtului si-ale capului meu trece un camion. Vertebrele se frâng, creierii trosnesc si se fac mocirlă. O mie de lanterne îmi intră în ochi. Lumea se înclină. Vomit. Îmi pierd cunostinta. Mi se întâmplă tot timpul. Nu e decât o zi ca toate celelalte."


"Au fost odată patru prieteni,
Acestia au luptat cu dragonul si l-au învins.
Apoi au trăit fericiti până la adânci bătrâneti!" 


Nota: 4.5/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu