vineri, 27 martie 2015

Recenzie~Octopussy de Cristina Boncea

Descriere:  Hyena, o adolescenta de aproape 14 ani, se intoarce acasa dupa o lunga perioada de absenta din mijlocul familiei. Este primita deopotriva cu entuziasm si scepticism de catre Becks, sora sa geamana, care incearca sa reconecteze relatia lor si sa recupereze toti acei ani pierduti. Dar secretele mamei, ale tatalui vitreg si ale ambelor fete sunt amenintate sa iasa la iveala odata cu sosirea straniului unchi din America.
  Citind aceasta carte, esti obligat sa lasi deoparte toate cliseele pe care le-ai auzit despre tinerii de azi. Sex, droguri, alcool, nopti in cluburi, haine de fite? Pentru Becks si Hyena sunt doar punctul de pornire al propriilor reflectii si raportari fata de viata – o foarte ciudata raportare, de altfel…
  Un roman ca o calatorie fascinanta si ametitoare, cu umor sumbru si, in acelasi timp, o atenta celebrare a individualitatii extreme.

Parerea mea: Nu stiu de unde sa incep si cum sa inchei pentru ca am o multime de idei ce imi inunda capul cand ma gandesc la acest roman. Pot spune ca mi-am dorit acest roman deoarece o cunosc pe Cristina de pe blogul sau, iar cand am auzit ca il voi primi pentru recenzie am foat foarte entuziasmata (multumesc mult pentru carte dar si pentru autograf).
  Pentru inceput am fost putin socata de subiect dar si de felul in care am fost introdusi in actiune, poate putin prea "agresiv" pentru gustul meu, dar asta nu m-a facut sa abandonez lectura eram sigura ca ceva din carte imi va placea. Eram prea intrigata de coperta dar si titlu, voiam sa stiu ce inseamna "Octopussy". Si astfel am continuat sa citesc cu o oarecare placere. In general nu obisnuiesc sa citesc carti erotice pentru ca nu fac parte din "zona mea de interes", pur si simplu nu ma atrag iar cand am citit cartea Cristinei unele scene m-au impresionat, sincer la 16 ani nu as putea detalia atat de bine lumea in care traim, nu m-as gandi atat de departe, stau si imi dau seama ca sunt niste adevaruri pe care oamenii le ascund de societate la fel de bine cum o faceau si membri familiei Sugar.
  Actiunea este interesanta, chiar faina apreciez ca autoarea a decis ca totul sa se intample in Romania,cartea se citeste destul de repede odata ce te prinde, este genul ala de carte pe care o iei in mana intr-o noapte si o termini  fara sa iti dai seama cum trece timpul, doar ce te trezesti la ultimele pagini fiind plina e intrigi. Iar personajele destul de complexe controversate cu o mentalitate putin mai neobisnuita, mi-au placut fetele (Becks si Hyena) dar si Philip care pe final m-a lasat fara cuvinte. Limbajul este  vulgar, asa zis-ul limbaj de zi cu zi de care inercam sa  scapam in  lumea cartilor, astfel Cristina ne-a apropiat de viata reala, prin felul in care personajele discutau aruncandu-si injurii cred ca asta m-a deranjat pentru ca nu sunt o fana a injuraturilor in carti, prefer sa sar peste.
  In final eu recomand aceasta carte pentru ca autoatea scrie chiar bine la saispe' ani, pentru ca trebuie sa incurajam literatura contemporana romaneasca si tinerii autori, pentru ca este doar fictiune si ar trebui sa fim deschisi pentru nou dar si pentru curajul pe care Cristina l-a avut atuci cand a decis sa scoata o carte cu un subiect care poate in zilele noastre inca este un subiect Tabu.

P.S: V-as incuraja sa cumparati cartea fara sa cititi sinopsis-ul, pentru ati putea fi influentati negativ iar continutul merita.

Citate:„Lacrimile sunt frumoase si spun povesti.”

„Odată ce crestem,lucrurile pe care le priveam cu fascinatie ca adolescenti sau copii se schimbă si le vedem exact asa cum sunt,reale si uneori dureroase.”

„Obiectele sunt mai plăcute decât fiintele vii, crede-mă. Oamenii vorbesc, iar ăsta e defectul lor cel mai mare.”

„Nu contează cu câti oameni te înconjori, cât de mult vorbesti cu ei, socializezi, le asculti problemele si poate încerci să povestesti ceva despre tine-la finalul zilei, tot singur esti, doar tu cu tine. Chiar si atunci când prietenii tăi îti sunt alături, tot degeaba pare. Am fost făcuti să nu putem împărti universul din mintea noastră.”

Nota:3.5/5