marți, 3 mai 2016

Recenzie~Becks merge la scoala de Cristina Boncea

Despre: După ce au fost subiect de studiu pentru boala Octopussy descoperită de unchiul lor, gemenele Becks si Hyena sunt obligate să se despartă. De data aceasta, Becks pleacă la liceu în Anglia. Pentru ea, scoala însă nu va fi decât un pretext pentru a experimenta cât mai mult – de la sex dezinhibat, până la dragoste si prietenie – totul departe de casă, de Hyena si de mediul familiei sale… ciudate. Detestată de cercul noilor colege, acceptată asa cum este, în cele din urmă, dar si îndrăgostită de tânăra Natty, Becks încearcă să afle răspunsuri clare la întrebările aparent inexplicabile care au condus-o până în acest moment al vietii sale. Ce are de făcut? Ce înseamnă normal si ce nu? Care sunt limitele? Care este adevărul? Poate fi oare el aflat? Si cu ce riscuri?

In primul rand vreau sa ii multumesc frumos Cristinei -pe care o puteti gasi aici si aici- deoarece mi-a oferit oportunitatea de a citi si cel de-al doilea volum proaspat iesit din tipar. O puteti cumpara pe Becks direct de aici.

Parerea mea: Desi am terminat-o de cateva zile inca stau si reflectez la ceea ce s-a intamplat, finalul m-a surprins intr-un mod greu de explicat in cuvinte, este foarte uimitor cum destinul fetei s-a schimbat in ultimul moment. Se vede chiar de la inceput ca totul este scris din suflet, cartea este incarcata cu foarte multa emotie si cu cat citesti -te afunzi mai tare in poveste- cu atat te incearca din ce in ce mai multe sentimente contradictorii.  Intr-adevar, de aceasta data se observa diferenta dintre "Becks merge la scoala" si "Octopussy", desi al doilea volum este mai scurt in perspectiva mea este mult mai bun, in primul rand personajele au evoluat si odata cu ele si viziunea lor despre lume, iar apoi modul in care Cristina ne descrie aventura pe care protagonista decide sa o inceapa punand accent pe alte aspecte este mult mai atractiv. Cartea se citeste foarte usor, capitolele sunt scurte iar totul se petrece foarte repede, in acest volum actiunea este mai densa si in acelasi timp mult mai intriganta, ce m-a deranjat a fost faptul ca s-a trecut foarte repede de la un plan la altul, de la o actiune la alta iar in momentul in care asteptam sa vad ce decizii iau personajele se schimba cadrul lasandu-ma cu diferite semne de intrebare.

Dupa cum anticipeaza si titlul in acest volum Becks este personajul pus in evidenta, aceasta decide sa plece si sa studieze in Anglia in primul rand pentru a scapa de sistemul Romanesc iar apoi pentru a se regasi si identifica, desi ea stie inca de la inceput cine si ce este, pe parcursul actiunii privim din exterior cum inca se mai intreaba daca alegerile facute sunt si cele potrivite si daca intr-adevar a lasat in urma tot ce s-a intamplat intre ea si Hyena. Personajul este frumos creionat, mult mai complex si maturizat, desi se pune accent pe ea nici restul nu sunt neglijati, Hyena -preferata mea- ramane in Romania, aceasta  pare deranjata la inceput de alegerile surorii sale insa in final incepe sa isi ocupe timpul cu alte activitati si sa ii dea libertatea bine meritata lui Becks. Plecati din Romania, parintii gemenelor o lasa pe Hyena in grija matusii Flori, care m-a enervat destul de tare desi apare in foarte putine secvente in schimb mi-a placut legatura creata dintre Dragos si Hyena, ma asteptam la o relatie incestuasa intre cei doi dar cine stie ce ne rezerva volumul trei?
 Finalul a picat intr-un mod neasteptat, pentru mine a fost un soc insa cred ca el reprezinta "momentul de glorie" al cartii, apreciez curajul autoarei de a alege acest deznodamant usor violent. Coperta ca si cealalta mi se pare foarte sugestiva, desi este simpla mie mi-a placut din prima clipa in care am vazut-o la Cristina pe pagina, ea ne sugereaza exact caracterul lui Becks dar si imaginea pe care aceasta vrea sa o ia la inceput.
 Este ciudat sa spun ca astept sa vad cum se tremina triologia dar dupa cum m-a lasat volumul doi imi doresc sa citesc cat mai curand si ultima parte. Pentru mine aceasta lectura a fost destul de fresh, m-a scos putin din lumea fantasy'ului si mi-a deschis ochii spunandu-mi "Vezi ca asta este adevarata lume, cea in care si tu traiesti", cand am deschis cartea am realizat cat de dor mi-a fost de familia Sugar, va recomand tuturor sa cumparati si sa o cititi pe Becks in special celor obisnuiti cu acest stil. Lectura placuta!

Citate: "Back to hell! Ce naspa e sa fii asa de tanar!

"..vreau sa fiu mai mult decat un personaj dintr-o carte"

“Nu mai vrea să-si trăiască viata în acest fel, iar apoi să aibă o revelatie la fel de dureroasă precum cea cauzată de Octopussy. Nu mai vrea să fie bolnavă, afectată în mod inconstient de toate lucrurile pe care refuză să le vadă, la care refuză să se gândească.”

“Speră din toată inima să fi luat o decizie bună, să reusească să facă tot ce si-a propus. Sau să-i facă pe toti pe care si i-a propus. Pe toate, mai exact.”

Nota: 3.50/5