duminică, 7 august 2016

Recenzie~ Legenda de Marie Lu

Despre:  Lumea s-a schimbat definitiv. Statele Unite s-au scindat; partea de vest ocupata acum de republica, o natiune mereu pe picior de razboi cu vecinii sai. June si Day sunt doi adolescenti care vin din medii radical diferite.Nascuta intr-o familie republicana bogata, June se pregateste pentru o cariera de succes in armata. O imensa conspiratie face ca destinul ei sa se intersecteze cu acela al lui Day, cel mai cautat infractor din republica.
 Tradari, torturi, asasine - Orice devine permis pentru ca tinerii sa nu poata ajunte la sursa tuturor minciunilor.

Multumesc frumos editurii Booklet Fiction pentru acest exemplar si pentru increderea pe care au avuto atunci cand au acceptat sa inceapa colaborarea cu mine, cartea voi o puteti lua de pe pagina de facebook a acestora.

Parerea mea:  Mi-am dorit groaznic de mult ca aceasta serie sa apara si la noi, dupa atatea vorbe bune legate de modul in care autoarea reuseste sa realizeze lumea distopica din care Day si June fac parte atat din partea booktubeului cat si a bloggerilor  m-am decis sa iau varianta in engleza insa a fost o mare surpriza sa aflu ca Booklet fiction o vor tipari la noi iar cand acestia au decis sa imi ofere exemplarul pentru recenzie m-am bucurat nespus. Intregul roman este plin de adrenalina, actiunea fiind prezentata intr-un ritm alert, antrenant -pot spune-, ce este cel mai interesant la inceputul cartii, actiunea oscileaza intre doua planuri total diferite insa odata cu evolutia personajelor cele doua planuri devin unul singur si totul i-a o intorsatura neasteptata, totul fiind privit din doua perspective. Am facut conostiinta cu o noua lume distopica in care cei fara aparare sunt luati drept cobai in urma unui proiect al Republicii.
 Personajele sunt frumos realizate, Day este un infractor de care toti se tem desi el nu este atat de rau pe cat se stie, toata Republica se fereste de el si in acelasi timp doreste sa il gaseasca, dupa ce pica Examenul decide sa traiasca pe cont propriu pe strazi incercand sa schimbe cu ceva sistemul, in acelasi timp incearca sa isi pazeasca familia si sa le ofere un trai mai bun decat au avut pana la disparitia sa, desi Day isi propune sa actioneze singur apare Tess o fetita orfana victima a Republicii cu talente tamaduitoare ce devine camaradul de incredere a baiatului. June este o fata puternica, inteligenta care ramane in grija fratelui sau, in urma unor alegeri proase June se hotaraste sa se razbune pe Day fiind foate ambitioasa realizeaza un plan bine pus la punct ce il va face pe hot sa plateasca odata pentru totdeauna. Cartea este foate bine scrisa cu detalii suficiente, descrieri ample iar cele doua perspective ne ajuta sa intelegem ce simt ambele personaje, fiind o distopie toate acese detalii sunt foarte importante pentru a intelege lumea in care am intrat odata cu deschiderea cartii, probabil acesta este unul dintre motivele pentru care mi-a placut mai mult romanul.
  Desi cei de la Booklet Fiction scot carti foarte bune si de calitate in cazul de fata mi-a parut rau ca nu s-a pastrat coperta originala, chiar daca nici aceasta nu este atat de rea mi-ar fi placut sa fie mai colorata si mai plina de viata pentru ca indiferent de gusturi mereu o coperta frumoasa il atrage pe cititor si totusi nu pot trece cu vederea modul in care cartea arata, coperta este hardcover iar paginile foarte groase de data aceasta mi-a placut ca au folosit fonturi diferite la cele doua personaje, mulandu-se perfect pe caracterul adolescentilor asadar cartile de la Booklet Fiction sunt super frumoase si calitative iar daca va doriti sa comandati ceva de la ei nu mai stati pe ganduri deoarece sunt responsabili si seriosi cand vine vorba de piata de carte. Mie aceasta carte mi-a format inca o parere fata de genul pe care clar il iubesc, o alta perspectiva asupra distopiilor, cartea mi s-a parut originala cu o poveste uimitoare, asa ca abia astept sa le citesc si pe celelalte doua volume sa descopar cum evolueaza cele doua personaje si peste ce provocari vor fi pusi sa treaca, eu va recomand cu drag acest roman, in special celor ce sunt pasionati de genul distopic dar si celor ce inca nu au fost acaparti de acest stil, ma bucur ca am revenit pe blog si stati pe aproape ca am o multime de idei legate de carti!

Citate:  "Fiecare zi înseamnă o nouă serie de douăzeci si patru de ore. Fiecare zi înseamnă că totul e posibil din nou. Trăiesti în prezent, mori în prezent, iei totul asa cum vine în fiecare zi. (...)
 -Încerci să păsesti în lumină."

„ Cu alte cuvinte, autoritătile nu au nici cea mai vagă idee despre cum arăt. Se pare că nu se stie aproape nimic despre mine, cu exceptia faptului că sunt tânăr si că nu există niciun corespondent în bazele lor de date atunci când îmi verifică amprentele. ”

„ Copilul de geniu, giuvaierul Republicii, a intrat iar în bucluc. ”
 „ O urmăresc cu privirea. Cei rămasi în jur stau la o distantă apreciabilă de mine, dornici să evite cine stie ce discutii stânjenitoare. Cobor din nou ochii spre chipul fratelui meu. Spre surprinderea mea, pare aproape linistit. ”

„ Însă, din când în când, arunc câte o privire, pe furis, spre Fată sau îi simt ochii pironiti asupra mea. Si atunci, fără să vreau, încep iar să visez la ea. ”

Nota: 4/5