duminică, 7 iunie 2015

Recenzie~Asasinarea lui Roger Ackroyd de Agatha Christie

Descriere: Intr-un satuc englezesc linistit, doamna Ferrars, despre care se spune ca si-ar fi omorat sotul, moare la randul ei, in imprejurari neelucidate. Sinucidere sau otravire? Intr-o ultima scrisoare adresata presupusului sau iubit, Roger Ackroyd, ea ii dezvaluia ca a fost victima unui inspaimantator santaj. Atunci cand este descoperit si cadavrul lui Roger, nu este loc de indoiala. Acesta a fost ucis! Dar, de ce? O ancheta foarte dificila pentru Hercule Poirot, care afla ca toata lumea – familie, servitori, vecini – pare sa fi avut motiv sa il asasineze pe bogatul domn Ackroyd. Din fericire Hercule il are alaturi pe  Doctorul Sheppard ce il insoteste in anchetele sale si consemneaza toate detaliile acestora.

Parerea mea: "Asasinarea lui Roger Ackroyd" a fost un roman putin mai diferit de cartile Agathei pe care le-am  citit. Si de ce zic diferit? Ei bine de aceasta data il gasim pe renumitul Hercule Poirot pensionat si retras intr-un orasel mic cu o populatie linistita si prietenoasa. Desi este pe punctul de a renunta la lunga sa cariera, cetatenii ii afla identitatea rugandu-l sa ii ajute in deslusirea unui mister, in aceasta carte lipseste partenerul sau capitanul Hastings insa este inlocuit de Doctorul Sheppard. Personajele sunt numeroase iar lista de suspecti este destul de lunga si totusi nu mi-am putut da seama cine poate fi adevaratul criminal. Acest fapt fiind caracteristic modului autoarei de a se juca cu psihologia umana, te face să crezi ceva, cand defapt este altceva..
  Nu m-am asteptat la acel personaj pentru ca autoarea a dat dovată de o ingeniozitate extremă în acest volum si a schimbat ceva in  felul de a scrie cu care eram obisnuita. Actiunea si intriga sunt perfect realizate, Hercule reconstuieste fiecare intamplare povestita de catre suspecti pentru a fi cât se poate de apropiat de crimă, de detaliile în jurul cărora se concentrează totul. Mi-au placut metodele pe care le folosea detectivul pentru a  afla adevarul,  modul in care se joacă cu mintile personajelor este pur si simplu fanscinant. Romanul reuseste sa te tina cu sufletul la gura  pana pe la final, iar modul in care Hercule Poirot actioneaza este cu adevarat captivant. Romanul merita savurat de catre orice cititor pasionat de genul mistery sau de modul in care autoarea reuseste sa te tina in suspans.

Citate: "Blunt ii lua mana lui Poirot si i-o stranse atat de tare, incat se stramba de durere. Apoi se indrepta spre usa laterala si iesi in gradina.
-Nu orice fel de prost, murmura Poirot, in timp ce isi mangaia delicat mana stransa prea tare. Ci un fel anume de prost - cel indragostit! "

"Dar imi doresc ca Poirot sa nu se fi pensionat niciodata si sa nu fi venit aici sa cultive dovlecei"