miercuri, 3 februarie 2016

Recenzie~ Caterina de Medici: Regina noptii sangeroase de C.W. Gortner

Despre:   Cine a fost cu adevărat Caterina de Medici, temuta regină a Franței secolului al XVI-lea?
  Născută în Florenta Renasterii, Caterina, nepoata lui Lorenzo Magnificul, este nevoită să accepte o căsătorie de convenientă cu Henric al II-lea, delfinul Frantei, și astfel ajunge la curtea regelui Francisc I. Desi se bucură de sprijinul acestuia până la moartea lui, are de înfruntat rivalitatea Dianei de Poitiers, amanta sotului ei.
Caterina trăieste într-o epocă marcată de intrigi si de războaie religioase, culminând cu Masacrul din Noaptea Sfântului Bartolomeu. Joacă un rol important în frământările epocii, fiind acuzată de egoism și sete de putere. Totodată, este considerată o adeptă înflăcărată a stiintelor oculte, numele ei fiind legat de cel al lui Nostradamus. Cartea de fată vă provoacă să-i călcati pe urme, călătorind în timp și într-o epocă marcată de lupte pentru tron, dar si presărată cu povesti de dragoste.

Parerea mea: Am inceput sa ma uit la o multime de seriale si filme istorice iar spre surprindrea mea am devenit pasionata de acest gen asa ca am trecut la urmatorul nivel: cartile din aceasta categorie. Astfel am decis sa incep cu un nume important din istoria Frantei, un destin celebru si o figura emblematica, temuta sotie al regelui Henric al II-lea, Caterina de Medici.
  La inceput am avut niste retineri deoarece cartea este destul de mare iar Caterina nu este unul dintre personajele marcante a istoriei care sa imi placa in mod deosebit. Si totusi am continuat deoarece in primul rand modul in care este scris romanul si metodele prin care personjul principal este prezentat te face sa vezi putin mai departe de ceea ce invati la scoala si sa iti costruiesti propriile pareri si teorii referitoare la ea, sau poate mie asa mi s-a parut. Actiunea este complexa iar o parte din secvente sunt descrise cu lux de amanunte, densitatea momentelor si intrigile de la castel au tinut loc de sare si piper iar suspansul a fost intr-adevar nelipsit. Personajele sunt foarte bine realizate in opinia mea acestei carti nu i-a lipsit mai nimic, viata acestei regine a fost cu totul interesanta. Mereu mi-am dorit sa fiu o regina insa nici macar o data nu m-am gandit la ceea ce implica acest statut si la cat de  greu este sa duci o astfel de viata. Caterina joacă un rol important în frământările epocii marcate de intrigi și de războaie religioase, fiind acuzată de egoism și sete de putere. Insa ceea ce am invatat eu din aceasta lectura este ca regina nu a reprezentat exact ceea ce se spunea, tot ce a facut a fost ca sa isi tina copii in siguranta, luptand ca o lupoaica pentru a-si pastra numele nepatat.
 Cartea a fost intriganta, mi-a placut foarte mult iar la final mi-a placut sa zic ca "Am terminat cartea dar si ea pe mine" deoarece am plans destul de mult, eu recomand cu drag acest roman, se merita cumparata si citita de oricine.

Citate: "Aveam zece ani cand mi-am dat seama ca s-ar putea sa fiu o vrjitoare."

"-Este foarte frantuzesc. Cand iti pui in cap sa faci ceva, nu renunti niciodata. Iti admir tenacitatea. Poate ca intr-o zi, o sa reusesti sa imi dai si un nepot, nu?"

"Furia pe care o simteam, si care era mereu prezenta, intr-o oarecare masura, cand venea vorba de cei din familia de Guise, deveni sufocanta"

"Gura lui Cosimo se stramba.Rasul sau tasni afara ca niste aschii de metal. 
-Nici acum nu intelegi, nu-i asa?Te-ai nascut cu un har pe care ai refuzat sa-l constientizezi si pentru care eu mi-am dedicat intreaga viata, ca sa-l pot dobandi. Si tot ce am invatat, tot ce am dobandit, am pus in slujba ta. Am facut tot ceea ce tu nu ai avut puterea sa faci. Am fost instrumentul tau."

"-Nu ti-am fost niciodata o sora adevarata, spuse Margot si ingenunchie in fata lui Claude. Te rog iarta-ma.
-Nu am de ce sa te iert. Claude atinsese obrazul lui Margot. Trebuie sa fii buna cu mama. Respect-o si sprijin-o, pentru ca tu esti singura ei fiica. Promite-mi."

Nota: 4/5

2 comentarii:

  1. Frumoasă recenzie! Am auzit şi eu de carte, sper să o citesc. :D
    Caterina de Medici a apărut şi în cărțile pe care le-am citit, seria numită "Cavalerii Pardaillan" de Michel Zévaco. Îți spun, e superbă, ți-o recomand cu drag, dacă ai spus că îți plac romanele istorice. :)
    Mulțumim de recenzie, abia aşept să o citesc şi eu!
    O zi frumoasă şi spor la lectură! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, sincer nu am auzit de aceasta serie insa mi-a captat atentia si probabil am sa incerc! Dupa ce reusesti sa citesti te invit aici sa imi spui si parerea ta. pupici!

      Ștergere