vineri, 2 septembrie 2016

Recenzie~ Contesa Aneke (Ultima vrajitoare din Transilvania #1) de Anna Vary

Despre: Alexandra, o adolescentă rebelă, este trimisă de părinti să îsi petreacă vacanta de vară într-un sat din Transilvania, pentru a fi îndepărtată de o iubire considerată imorală. Odată ajunsă în V., ea este atrasă de povestile localnicilor legate de o crimă săvârsită în urmă cu mai mult de un veac: contesa Aneke fusese acuzată de incest si vrăjitorie si ucisă în pădure. Alexandra porneste pe urmele contesei, hotărâtă să afle ce s-a întâmplat cu adevărat. Castelul ascunde mistere la fiecare colt… Pe măsură ce fapte si personaje stranii ies la iveală, Alexandra îsi dă seama că are în comun cu frumoasa vrăjitoare mai mult decât si-ar fi imaginat, inclusiv iubirea ei secretă si interzisă. Va reusi Alexandra să salveze această iubire si în final propria viată, sau va avea soarta tragică a Anekei?

Multumesc mult editurii Herg Benet pentru ca mi-a oferit posibilitatea de a citi acest roman pe care voi il puteti comanda de aici.

Parerea mea: De multa vreme am vrut sa incerc ceva scris de Cristina Nemerovski a.k.a. Anna Vary iar pentru inceput am fost vrajita de povestea acestei carti, stiind ca trebuie sa o citesc. Suntem introdusi in lumea Contesei in care oamenii sunt inapoiati, rai si cu niste principii greu de inteles. Alexandra, protagonista romanului este o fire curioasa si astfel decide sa mearga pe parcursul vacantei in V, un sat mai ca uitat de lume la niste rude indepartate, fiind vrajita de povestile spuse de mama sa pleaca sa descopere daca tot ce se crede despre Aneke este real. Pot spune ca pentru inceput daca nu stii nimic despre autoare nici ca realizezi ca este romanca, stilul acesteia este modern si in acelasi timp captivant, cartea se citeste foarte repede si nu te lasa niciun moment sa te plictisesti, abia dupa ce te afunzi in lectura si incepi sa descoperi locuri pe care macar odata in viata le-ai vizitat si realizezi ca Anna este o scriitoare uimitoare chiar. Povestea ce te invaluie in mister este impresionanta, actiunea este dinamica si nu iti lasa timp sa realizezi tot ce se intampla. Viata Contesei este foarte intriganta, mi-ar fi placut sa aflu si mai multe despre ea pentru ca personajul a fost intr-adevar pe gustul meu insa sper ca in urmatoarele volume sa gasesc ceea ce imi doresc, prezenta acesteia este fascinanta iar rasturnarile de situatie ce au loc prin apropierea zonei in care Aneke a trait ma entuziasmeaza si mai tare. Autoarea a reusit sa contureze intr-un mod atat de atractiv acel satuc incat a trezit in mine aceiasi curiozitate cu care s-a confruntat si Alexandra.
 Personajele sunt pe cat de simple pe atat de impresionante, Alexandra fiind caracterizata ca o tanara dezinhibata, rebela, nonconformista si nepasatoare, ce este atrasa de aceasta noua aventura si indragostita pana peste cap de fratele sau vitreg, as putea spune ca este o dublura a contesei setata in prezent, datorita asemanarilor dintre cele doua. Cat despre fratele vitreg a acesteia nu pot spune aceleasi lucruri, desi fac impreuna greseli caracteristice varstei Razvan nu pare la fel de responsabil ca sora sa, actionand pe moment, pentru mine personajul in sine fiind extrem de dezamagitor. Si celelalte entitati desprinse din povestea Anekei sunt magice, misterioasa Lorena mi-a ridicat o multime de semne de intrebare la care inca nu am gasit raspunsul, acest personaj parea ca face legatura intre doua planuri, cel trecut si prezentul.
Finalul cartii este realist si imprevizibil, este partea in care revii la realitate, ne lasa in suspans si cu o dorinta arzatoare de a citi si urmatorul volum. Asadar, in perspectiva mea aceasta serie este promitatoare din toate punctele de vedere, scenele sunt complexe descrise la cel mai mic detaliu, -am asa un sentiment ca abia de acum incepe adevarata actiune-, abia astept sa imi cumpar continuarea. Eu va recomand in special pentru ca desi este fantasy pe parcursul cartii actiunea ramane cat mai apropiata de adevar, fara clisee si captivanta.

Citate:   "Ideea mi se parea atat de ridicola, incat nici nu vedeam rostul de a-ti pune intrebari cu privire la subiectul asta."

"Aici, in casuta de piatra din care mai supravietuisera doar ruinele arse, traise Aneke. Nu fusese o femeie obisnuita, asta o puteam citi din fiecare piatra pe care calcam, din fiecare frunza care crescuse pe zidul darapanat al casei. Mi-ar fi placut sa traiasca astazi si sa o cunosc. Mi-o imaginam ca pe o vampirita cu parul blond-roscat, ca pe Jessica din True Blood."

"Ma regaseam in povestea Anekei. Si eu eram indragostita de fratele meu. Deosebirea dintre noi doua era ca Aneke, pe de o parte, nu stiuse ca are o aventura cu cineva care ii este ruda si, apoi, perioada nefericita de istorie in care traise Aneke."

"Ma indragostisem de Razvan in acelasi timp si ritm in care ma indragosteam de personajul din carte, care ii semana izbitor de mult."

Nota: 3.50/5